שיעור באמונה של נתניהו: "הקב"ה לא מעניק ניסים ביד חופשית"

ישראל פרייא | צילום: עמוס בן גרשון לע"מ No Comments on שיעור באמונה של נתניהו: "הקב"ה לא מעניק ניסים ביד חופשית"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בנאום שנשא היום, שטח ראש הממשלה בנימין נתניהו את נקודת מבטו על הקמת מדינת ישראל, ועל הגורמים שהביאו אותה לשיגשוג ולעוצמה, למרות האיומים האיזוריים: "מה שחוללנו ב-100 השנים האחרונות הוא לא פחות מאשר נס" – פתח נתניהו, והמשיך בהצהרה שצורמת לאוזן יהודית האמונה על הביטחון בבורא עולם הכל יכול – "אבל אנחנו יודעים שיש גם הקצבה של נסים. הקדוש ברוך הוא וההיסטוריה לא מעניקים את זה ביד חופשית. אנחנו צריכים לייצר אותם פעם אחר פעם".

הדברים נאמרו בהרמת כוסית חגיגית שהתקיימה במטה המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, לציון 65 שנה להקמתו. האירוע התקיים במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לענייני מודיעין ישראל כץ וראש המוסד תמיר פרדו.

נתניהו הוסיף: "איננו יכולים לפתור את בעיות היסוד של המזרח התיכון, הן מתגלות בכל עוצמתן, והיום האויב שלנו הוא כפול: זה האיסלאם הקיצוני השיעי המונהג ע"י איראן וגרורותיה, הסוני, שברגע זה מונהג ע"י דאעש. הם לוחמים אחד בשני, אבל מוסכם עליהם שלנו אין מקום במרחב המוסלמי הזה, כפי שהם רואים אותו. הבריתות משתנות, קמות ונופלות וקמות שוב ושולחות זרועות לכל מיני כיוונים – ואנחנו בתוכן".

לאור ההתפתחויות בגבול הצפון, והדיווחים הגוברים על כוחות רוסים שנפרסים בסוריה, אמר ראש הממשלה כי "יש כלל אחד ודאי: איש לא עושה ברית עם החלש. ההגנה האמיתית שלנו במהלך שנות קיום המדינה ו-65 השנים לקיומו של המוסד שאנחנו מציינים היום, זה העוצמה של מדינת ישראל. את העוצמה הזאת אנחנו מטפחים".

ראש הממשלה ממשיך לתלות תקוות רבות ביכולת הסייבר הישראלית: "מול העולם המשתנה הזה, ישראל חייבת להיות מעצמה. לא רק מעצמה אזורית, אלא בתחומים מסוימים מעצמה עולמית. זה רק מעמיק ומגדיל את היכולת שלנו למנף את הקשרים שלנו עם גורמים באזור וגורמים מחוץ לאזור. אנחנו בתחומים חדשים לגמרי. החשוב שבהם, אבל בוודאי לא הבלעדי, זה הסייבר, דבר שמשנה את עולמנו במהירות עצומה. וישראל היא מעצמת סייבר עולמית, לא פחות מזה".

ראש המוסד, תמיר פרדו, אמר באירוע: "בעולם של שינויים מהירים, עולם תזזיתי שלא ידענו כמותו, הצלחנו להתאים עצמנו לאיומים החדשים בכל תחומי האחריות שלנו בארגון, לביטחון מדינת ישראל. הצלחנו להתיק יכולות רבות ומגוונות במוסד, לראש חץ אחד המשרת מטרה אחת מדידה ואיכותית. כל זה לא בא יש מאיין. יכולותנו בנויות על מסד בן 65 שנה, יכולות הנבנות שכבה על גבי שכבה".

במסגרת האירוע קיבלו העובדים שי ייחודי למזכרת – בול מעוצב, שהונפק על-ידי השירות הבולאי, חתום בחותמת דואר מיוחדת. את התמונה המופיעה על גבי הבול, בחרו עובדי המוסד בעצמם. הבול מונפק באופן חד-פעמי בכמות מוגבלת ויחולק לכלל גמלאי ועובדי המוסד.

דף מזכרת מוגדל לתצוגה לסטנד-01



0 תגובות